fredag 28 januari 2011

Jag är Outnumbered!!!

Vissa gånger känner jag mig riktigt "outnumbered" (alltså att det är uppenbart att barnen är fler än jag...)  I morse var en sån gång.  Jag tyckte jag hade allt under kontroll, med alla tre i duschen - lyckligt ovetande om hur resten av morgonen skulle se ut...  Porter ville stanna kvar och duscha lite till medan de andra två klev ut - jättebra tänker jag, för då är ju han upptagen en stund till...  Medan jag klär på Oliver så står Skyler och ropar på mig hela tiden - helt blöt och handlingsförlamad står hon framför spegeln och studerar hur mycket hon skakar när hon är kall.  Jag kommer själv ihåg timmar framför spegeln när jag var barn, så  jag vet ju var det kommer ifrån... ;)  "Men torka dig och klä på dig då, om du är så himla kall!"

När Oliver är klädd går jag in till badrummet och hittar Porter i badkaret med fyra nyöppnade tvålar och hela badkaret, alla leksaker och Porter själv har en tjock hinna av tvålgegga över sig.  Jag tvättar av pruttungen och lämnar resten till senare.  Jag hjälper honom att bli klädd och går sedan in till Skyler som fortfarande står framför spegeln, men som nu har övergått till att vicka på sin lösa tand så att det blöder över hela tandköttet...

Medan jag hjälper Skyler att klä på sig har Oliver hällt ut hela min väska på golvet inklusive plånbok som han tömde på körkort, kreditkort och pengar.  Porter å andra sidan har kommit på att man kan göra jätteroliga maskar om man pressar ost i vitlökspressen!?!  Aaarrrggghhhh...

Till slut får jag i alla frukost - luncherna är packade, håret och tänderna borstade, skor och jackor är på och precis när vi ska gå ut i bilen har Oliver stängt dörren till sitt rum och en välbekant odör börjar sprida sig i rummet...  Nu är det verkligen sista minuten - jag säger till de andra att gå ut i bilen och spänna fast sig, medan jag försöker tvinga Oliver att trycka fortare och hårdare och byter till slut blöja på honom även fast han säger att han inte är färdig...

Nu är vi i alla fall tillbaks hemma - bara Ollie och jag... one on one... nu har jag kontrollen igen...  Fast medan jag har skrivit detta har han tömt ut musli på golvet, tagit fram sopen  och "sopat upp"(spridit runt) det och nu står han och spolar vatten i badrummet - jag bara undrar hur blött det är där inne vid det här laget...

Det är i alla fall vackert väder! :)
Kram!

1 kommentar:

  1. ha ha
    jag tror vi all har sadana dagar i bland
    Kram
    Mia

    SvaraRadera