torsdag 20 januari 2011

Uppskrapad Porter... del 2...

Så tillbaks till Porters lilla skrapinsident...

När vi hämtade upp Skyler från skolan så frågade Porters kompis mamma vad som hade hänt med hans  ansikte.  Jag bestämde mig för att inte säga att det var hennes son som puttade honom utan sa bara att det hade hänt på lekplatsen.  Jag tyckte det var det bästa att inte göra en större grej av det - även fast innerst inne så ville jag ju att hon skulle få veta det...

På kvällen när Skyler berättade för Danny vad som hänt så sa hon att det var en av flickorna som hade puttat Porter av rutschkanan.  Näe, det kan inte stämma sa jag - det var ju Kyle...  Nej, säger båda barnen i unison - det var Kylie!

Nu är jag såååå glad att jag inte sa något till Kyles mamma!  För det första kan jag inte förstå vad min egen son säger och för det andra så anklagar jag hans bästa kompis för att ha gjort honom illa... : /  Och nu önskar jag istället innerst inne att Kylies mammor ska få veta vad som hänt... :D Jag vet - inte för att det gör någon skillnad, men ändå...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar