tisdag 25 januari 2011

Du är författaren av din egen livshistoria!

Hade en jättetrevlig dag hemma hos familjen Morris igår.  De är en familj som vi alla verkligen bara har "klickat" med.  Barnen fann varandra i gymmets barnpassning och har varit vänner sedan första stund.  -Och mellan oss vuxna var det nästan likadant... "Vill ni leka med oss?" :D  Det är skönt när man träffar människor som man inte behöver anstränga sig med, om ni förstår vad jag menar.  Jag tror inte man rår för det, men man kan slappna av med olika människor på olika sätt.

Ronny är en person som jag blir väldigt peppad av - han påminner mig mycket om min mamma - en idéspruta som inte ser några gränser...  Och när man pratar med såna människor så inser man ju att vad har man att förlora?  Vill man ha något så måste man ju ta tag i det själv!  Ett av mina favoritordspråk är:  You are the author of your own life story.  (Du är författaren av din egen livshistoria).  Vi fick reda på igår att en av Ronnys sånger är med i en ny stor dansk film som snart kommer ut!  Tryck här för att se och höra trailern:  En Familie  Hur coolt är inte det?!? :D

Christina är bara superhärlig!  Jag tycker det är tufft av henne att flytta runt halva jorden med två små barn för att stötta sin mans drömmar - hur mycket man än tror på dem!  Vi har mycket liknande vyer på saker och ting och jag är så glad att hon finns i mitt liv!
Sen skadade det ju inte att de packade oss en matsäck när vi skulle åka därifrån för våra ungar höll på att äta dem ur huset...  Allvarligt - det är pinsamt hur mycket mina barn äter hos andra!  Det är liksom inte första gången jag har fått kommentarer om det...  Det måste vara mer spännande med andras mat eller nåt... ;)

Näe, nu måste jag gå och ta tag i ... LIVET...
Kram!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig kontakt. Skön familj helt klart och var glad att kidsen visar god aptit. Tänk om de suttit och petat och dissat maten. Det hade varit pinsamt på ett sätt.
    Kram på dig

    SvaraRadera