lördag 15 januari 2011

Gym och vacker utomhusdag!!!

Känner mig lite seg idag.  Svenska Skolan i OC hade styrelsemöte hemma hos mig igår kväll och typiska svenskar som vi är så passar vi ju på att äta gott och dricka lite vin - och mötena drar ut på sig i flera timmar... :)
Maten blev rätt enkel, men god.  Franskt bröd med camenbert i ugnen. Sallad med gurka, äppelbitar, fetaost och en päronvinaigrette. Pajer med skinka, ost, spenat, lök, tomat, äggstanning och min egna pajdeg...( http://www.erikanordenstrom.blogspot.com/2010/11/min-aldeles-egen-pajdeg.html )  Jag har för övrigt lärt mig att alldeles stavas med två l...  Det blir lite sådär efter 16 år i ett annat land...

Om ett par timmar kommer våra danska vänner hit.  Det ska bli kul, vi har inte träffats sedan början av december då de åkte till Europa för att fira jul och nyår.  Christina och jag tänkte ta oss iväg till gymmet en sväng - utan barn!  Och sedan ska Danny och Ronny ut och cykla.  Försöker också att ringa in en barnvakt för att kanske ta oss till downtown ikväll - får se hur det blir.

Det är helt underbart väder.  Det kommer nog bli runt 22 grader idag och solsken.  Dags att gå och raka benen, så att jag kan få lite sol på dem...  ahhhhh!!! ;)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar