måndag 10 januari 2011

Måndag morgon...

Hade all tid i världen i morse.  Porter ville ha på sig sina nya skor och det var väldigt viktigt vilka kläder som matchade dem... inga problem - vi har tid...  Skyler ville ha på sig sin balettinspirerade kjol och få en fläta i håret som "kommer fram på sidan"... jamen visst - det fixar vi - och lite glitter på det...  Båda pojkarna ville ha "snyggkräm" i håret och Ollie tog också på sig sina nya skor.  Luncherna var packade, jag sa till barnen att gå ut i bilen medan jag skulle slänga på mig lite bättre kläder...

DÅ inser Skyler att hon inte kan hitta sin biblioteksbok som de skulle svara på frågor om idag!!!  Vi har kommit överrens om att hon alltid ska lägga boken i sin ryggsäck när hon har läst den, så att vi inte ska glömma den - men där var den inte...  Pojkarna fick gå ut och spänna fast sig, medan jag och Skyler sprang omkring som tokar och letade boken...  Eller jag sprang omkring som en tok, medan Skyler stod framför spegeln och grät krokodiltårar.  Till slut inser vi att vi kommer bli sen om vi inte åker hemifrån på en gång - vi fick strunta i boken. Själv hann jag inte ens ta på mig en BH, utan fick slänga på mig en täckväst för att dölja eventuella köldreaktioner ;).

Skyler är helt bestört när vi till slut kommer till skolan och när hon ska gå in i klassrummet inser hon att hon inte har sin mapp som de lämnar in på måndagarna - vi måste ha tagit ur den ur ryggsäcken när vi letade efter boken...  Detta spelar egentligen ingen roll och hon kan lika väl ta med sig den i morgon - men för henne, just då, var detta det värsta som kunde ha hänt!  Storgråtande går hon in och sätter sig i klassrummet... :(

Jag skyndade mig att släppa av Porter och stack hem för att leta Skylers bok.  Hittade den på en gång bakom nattygsbordet - och hann tillbaks till skolan i tid.  Min fina lilla tjej med tyllkjol, snedfläta och glitter i håret satt utanför biblioteket och grät medan resten av hennes klass var inne och svarade på frågor om sina böcker - mitt lilla hjärta... jag skulle kunna sitta och hålla henne hela dagen...  När hon såg mig kunde jag se hur hennes oro släppte.  Mamma som man är så påpekade jag ju hur vi har lärt oss en läxa.  Jag fick en blöt, tårig, snorig puss och så var allting bra igen!

Nu blir det dags för en kopp tea och Skype med Mamma!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar