tisdag 11 januari 2011

Hemmagjorda Fiskburritos

När jag först flyttade till Kalifornien tyckte jag att fisk-tacos och räkburritos lät jättekonstigt.  I Sverige är vi ju vana att äta mer Tex-Mex när vi har våra tacomiddagar, med köttfärs, riven ost och någon salsa.  Nu för tiden väljer jag oftare fisk eller skaldjur när jag äter mexikanskt.  Det är mycket fräshare och nyttigare - speciellt om man lagar det hemma. :)

Ikväll gjorde jag våra fiskburritos av färsk lax som jag först lagade i ugnen med salt, vitpeppar, fiskbuljong, lite lime och lite grädde.

Jag värmde sedan på tortillas i en stekpanna lite lätt (de smakar bättre då) och fyllde dem med:
Mexikanska bruna bönor
Hemgjord Guacamole (Avocado, lite lime, vitlök, salt och peppar)
Rödkål (hackad)
Lax
Riven ost
Salsa (grön salsa gjord på gröna tomater)

Vik upp nederkanten och rulla sedan ihop - Mums!

Porter och oliver är inga fans av bönor eller rödkål, så de fick sig några bitar quesadilla, fisk, guacamole och tomater. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar