fredag 21 januari 2011

Vad tänkte jag?

Jag har i stort sätt med mig ett eller flera barn var jag än går.  När jag är ute och köper kläder, vilket för övrigt händer alltför sällan, så brukar jag för det mesta köpa utan att prova - det är alltför jobbigt att försöka ta sig in i provhytten med alla barnen.

För det mesta brukar jag veta vad som passar på mig och det brukar gå bra - men inte den här gången...

Jag hittade den här toppen för några veckor sedan och tyckte den var jättesöt, men har insett nu att jag aldrig kommer att använda den.  Det är helt fel passform för mig...

För det första bör jag ha en top under den, för som ni ser så är den inte speciellt sexigt genomskinlig - det ser ju bara konstigt ut!

Har provat skärp i midjan för att kanske göra den käckare, men sömmen sitter för högt upp så att den syns ovanför skärpet.  Testade även bredare resårskärp, under cardigan eller jackor - men tänkte att om jag måste täcka över det mesta av toppen för att få den att se bra ut så är det nog inte rätt topp för mig...

Såklart köpte jag den på clearance och får inte lämna tillbaks den... kanske Mamma kan fixa till den med symaskinen nästa gång hon kommer...

Nej, nu är det dax att göra något åt den där dödsdömda frisyren istället...

Suck!

3 kommentarer:

  1. Well det man inte ser kan vara nog så sexigt!

    SvaraRadera
  2. Den passar kanske till svarta tighta byxor, med hogklackade stovlar?

    SvaraRadera
  3. Ja, tack Maria- jag har inte gett upp än... fortsätter att testa...

    SvaraRadera