torsdag 23 december 2010

Antiklimax-Jul...

Sista spurten inför jul!
Nu måste jag röja undan lite så att städerskorna kan komma åt att städa idag.  De kommer till oss varannan vecka och jag hade sån tur att vi har den här veckan så jag inte behövde julstäda så mycket själv! :)

Oliver mår mycket bättre idag och har bara kräkts lite lätt på morgonen - jag tror att det är mer en tom mage som kickar bakut när det kommer ner mat, än fortsatt magsjuka.  Hans mage är garanterat den mjukaste 2-åringsmagen man kan ha efter all lotion som vi smörjt på det senaste dygnet...  (Nej, det hjälper inte mot magsjuka - det är bara han som tror det - gulleplutten...)  Nu bara hoppas och ber jag att de andra två håller sig friska.  Vi är bjudna till Skylers gudföräldrar på julmiddag den 25:e och jag har ingen plan B om någon annan blir sjuk...  Vi har lite glögg och pepparkakor här hemma - men det är allt!

Julafton är i stort sätt som en vanlig dag här och Danny kommer nog att jobba i alla fall halva dagen.  Det är på Juldagen som allt julfirande normalt sker här.  Tomten kommer på natten när barnen sover och lägger fram alla julklappar under granen och fyller upp alla "sockar" - han äter även av julkakorna och dricker mjölken, som barnen har lagt fram.  Rudolf brukar också få ta några tuggor av morötter eller äppelbitar som oftas ackompanjerar kakorna...  När barnen sedan vaknar på Juldagsmorgonen så brukar julklapparna öppnas på en gång - för hoppningsvis tillsammans med föräldrarna! ;)

Förra året var första julen som vi firade hemma i huset med bara oss i familjen.  Jag och Danny var uppe på natten och gjorde alla tomtens bestyr och såg så fram emot juldagsmorgonen.  När Skyler och Porter kom in till oss på morgonen så hade de inget intresse av att se om tomten hade kommit - de ville bara ligga och gosa lite mer.  Till slut kunde inte vi hålla oss utan fick bära ut dem i vardagsrummet och påpeka att tomten hade varit där - det blev lite antiklimax av det hela...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar