söndag 12 december 2010

Rollerblading igen :)

Fick lite efterlängtad egentid idag när Ollie sov!  Danny tog med sig de andra två för att shoppa lite julklappar.  Hade tänkt att sticka ut och springa när de kom hem, men de tog längre än förväntat - och eftersom de tydligen shoppade åt mig så kan jag ju inte klaga... :)  Jag tog därför med mig Oliver ut på en rollerblading-tur när han vaknade - det var en sån härlig eftemiddag!

Här åker vi längs Palm street - funderar på om de döpte gatan efter palmerna eller om de planterade palmerna p.g.a. namnet???
Tog också ett kort på hur alla gränder ser ut här...  När man drar in telefonledningar, kabel-TV, internet etc. så kopplar de bara in sig på ledningen och drar nya trådar in till husen.  Nu är jag så van att se detta, men det är alltid något som svenskar reagerar på när de hälsar på - husen kan vara nybyggda och kosta miljontals kronor samtidigt som ledningarna är så primitivt dragna...
När vi kom hem hittade vi resten av familjen cyklandes/skateboardandes runt, runt, runt kvarteret.  Det var Skyler och Porters första gång att få cykla på gatan på riktigt - annars brukar vi ta dem till en park med cykelvägar och ingen risk att möta trafik...  De tyckte så klart att det var jättespännande ! :)
Kram!

1 kommentar:

  1. De ser verkligen varmt och skönt ut hos er! Hur många grader har ni? Här är de kring -10 idag, brrrr.. Men ganska härlig ändå;-)!
    Ja kablarna var verkligen dragna hit och dit;-)
    Kram K

    SvaraRadera