torsdag 9 december 2010

Skateboard på parketten...

Såhär håller pojkarna på hela dagarna!  Så fort de vaknar på morgonen så kommer de swishandes ut ur rummen på sina skateboards.  Fast de brukar mest åka på knäna och magen - om de ska stå upp bör de vara ute och med hjälm på...  Vi låter dem åka inne i huset tills jag får något utbrott på dem, eller om golven är nymoppade - då får de bara ha dem ute ett tag... tills de efter några dagar smyger sig tillbaks in igen.

Jag önskar att vi hade en gård där barnen kunde leka.  Som det är nu har vi en framsida på 10x10meter och en liten baksida mellan huset och garaget.  Barnen får inte vara ute på framsidan själva - då måste de ha med sig våran schäfer som vaktar dem och skäller på alla som går förbi.  Jag litar inte på någon...  Det är självklart tråkigt at behöva känna så, men det händer ju faktiskt att barn blir kidnappade bara sådär...  När barnen behöver leka "på riktigt" och springa av sig så går vi ju till parken.  Men om jag behöver göra saker här hemma så finns det inte så många alternativ för dem - därav skateboard på parketten...

I somras när vi var i Sverige var barnen utomhus konstant i 5 veckor!  Det är helt underbart när de bara får vara utan att ha mig som en hök över dem hela tiden.  Det är såklart såna saker som också får oss att fundera på var vi ska bo i framtiden - men för nu är jag glad att mina barn i alla fall får ha den möjligheten att uppleva Sverige och en sådan frihet. :)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar