onsdag 29 december 2010

Pannkaksfrukost!

I morse blev det mumsiga Amerikanska pannkakor till frukost.  Jag har förändrat receptet lite för att göra dem lite nyttigare.  Jag använder ett vitt fullkornsmjöl istället för vetemjöl och byter ut 1/3 av mjölet mot en mix av havregryn, mandlar och linfrön som körs i en food processor tills det får en mjölig konsistens.  När jag steker dem lägger jag i tinade blåbär och några småbitar av mörk choklad i varje pannkaka för lite extra antioxidanter - och för att barnen älskar det! :)

Skylers bästis sover över hos oss i två nätter och det är intressant att se hur barnen leker så mycket bättre när de har en kompis här - jag behöver nästan inte vara med och medla alls.  Vi hade planerat en dag i parken, men nu har det börjat regna igen, så vi blir nog inne ett tag till.  Mina barn har regnkläder, men vi har inte nog till kompisen - och de är ju inte direkt av galonställs-kvalitet heller...  Jag tror vi får införskaffa lite såna i Sverige nästa gång!

Näe, nu får jag väl ta tag i tvätten istället...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar