lördag 25 december 2010

Juldagsmorgon!

Sitter och myser och lyssnar på lyckliga barn som leker - tänk om alla morgnar kunde vara så här glada och problemfria! :)  De är t.o.m. villiga att dela sina leksaker med varandra - wow!

Igår var vi iväg för att träffa Tomten på ett av våra shopping-malls.  Det var galet mycket folk och barnen sa att Tomten är ju redan i Sverige så detta måste vara en av hans medhjälpare och att de inte alls behövde stå i den timmaslånga kön för att träffa honom... (och då skulle vi inte ens få använda vår egen kamera för att ta kort!)  Tack och lov säger jag!  Vi kikade på honom vid utgången av hans specialbyggda labyrint istället... :)


På väg hem stannade vi för att köpa en färdig skinka att värma på till middag.  Vi ska till Skylers gudföräldrar ikväll på julmiddag, men de är muslimer - så där blir det ju ingen julskinka!  Det var väldigt utplockat på affären och de skinkor som fanns var djupfrysta.  Jag fick tag på något kasslerliknande.  Men jag griljerade den och serverade den med potatisgratäng, senap och äppelmos.  Danny tyckte att skinkan var så salt och god... inte så konstigt, tänkte jag - den är väl fullsprutad med saltlag eller nåt! :D  Men så länge familjen var nöjd...

Igår kväll var det svårt för barnen att somna... Skyler var så spänd på att Tomten skulle komma och Porter var lite rädd för att han skulle vara i vårat hus mitt i natten när vi sover.  Han ville ha dörren stängd så att inte Tomten kunde se honom.  Till slut fick jag lova att när jag och Danny skulle gå och lägga oss så skulle vi bära med oss dem in till våran säng...  då kunde de äntligen somna!

Barnen hade lagt fram kakor, mjölk och skrivit ett brev till Tomten.  Nytt för i år var att de ville ställa en fråga till Tomten... det var tydligen mycket de ville veta... ;)  Sedan var det dags för Danny och mig att göra alla tomtebestyren - Danny åt kakorna medan jag svarade på brevet...  Vad är det för sorts fördelning egentligen?!  Jag hade till slut ont i handen efter all svirvlande handstil som Tomten hade - det är tur det bara är en gång om år...  Skyler hade redan noterat att ingen av julklapparna under granen kunde vara från Tomten, för de hade samma omslagspapper som vi hade i garderoben - så det var viktigt att lägga märke till detaljerna... därav den svirvlande handstilen...



Vid 05:30 i morse hade Porter redan varit ut till vardagsrummet och insett att Tomten faktiskt hade kommit - han kom in till oss och berättade att han hade fått en scooter och att Olivers leksaker pratar - jag vet inte hur mycket han hade hunnit med att inspektera... ;)  Vi lyckades få honom att gosa i en timma till och sedan var det full rush med alla tre!!!

Mysiga, Härliga Juldagsmorgon!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar