torsdag 30 december 2010

Ost och kex och Vin...-druvor...

Mmmm, ost och kex och Vin... nähä, riktigt så kul var det inte... vindruvor blev det istället!  Mina barn älskar ost och kex - det är ju så kul och gott att få göra sina egna små kexmackor! :)  Vi äter det som mellanmål minst en gång i veckan.  Ibland vill Skyler ha med sig det som sin skollunch.  Det finns färdigpaketerade ost/kex/skinka paket att köpa på affären och alla barnen tycker att det är coolt att få ha med sig sina "lunchables" till skolan.  Men såklart är jag den töntiga mamman som vägrar att köpa äckliga vakumförpackade luncher till mina barn och försöker att göra våra egna lunchables där jag bygger upp små vallar av aluminiumfolie så att de olika ingredienserna inte nuddar varandra i lunchboxen...  Haha, arma barn - jag hoppas att detta inte är saker som de kommer bli retade för om några år - men å andra sidan är de väldigt medvetna om vilken sorts mat som ger kroppen energi och håller den frisk och tyvärr så är inte  maten i skolkafeterian eller de flesta lunchables med på den listan... : /

Nu är det dags för barngymnastik!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar