torsdag 16 december 2010

Ett barnens Las Vegas!

Mina små skruttungar har båda somnat på soffan och jag är så glad att ha vänner som kan hjälpa till när det behövs och hämtar upp Skyler från skolan om en halvtimma! :)


Barnen körde nog slut på sig själva igår på födelsedagskalaset.  Chuck E Cheese's är som ett barnens Las Vegas!  Man växlar till sig poletter som de använder till de olika spelen och sedan kan de tjäna ihop små biljetter beroende på vad de får för poäng på spelen.  Biljetterna räknas sedan ihop i en speciell maskin där man matar in dem och maskinen "äter" upp dem - barnen tycker detta är lika roligt som att spela spelen.  När man har räknat ihop alla sina biljetter så får barnen välja priser innan de går hem.  Alla hade verkligen jättekul, men jag skulle kunna vänta i några år till innan vi går tillbaks...  Många föräldrar sitter lugnt och låter sina barn leka bäst de vill - och det är faktiskt ett säkert ställe där barnen kan göra det - men mina är lite för unga än, och går och tar poletter från andra och förstår inte riktigt det  där med att turas om...  Jag sprang mest fram och tillbaka och försökte hålla styr på dem...  En av mammorna sa att det måste ju vara det bästa träningsprogrammet att ha tre barn så tätt på varann - man hinner ta en bit av smörgåsen och sedan iväg och jaga igen! :)  När vi sedan gick ut därifrån så kollade de stämplarna noga som vi fick när vi kom in.  Jag var stämplad med samma nummerkod som alla 3 barnen - så att inte någon ska kunna ta med sig någons barn ut!  Det är såna saker som är lite annorlunda här...

Inte så säker om Porter hade kul eller inte... ;)
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar