fredag 17 december 2010

Mannen och hans Svenska...

Åååh, älskar när mannen skriver på Svenska!!! :)
Älskidag?!? - det var en ny version!  Älskar han mig bara idag? Eller är det kanske hans älsklingsdag? Eller gjorde han en direkt översättning? Älskar dig - älskiday - day = dag - älskidag!!!  Det är ju klockrent!!!

Naturligtvis skulle jag aldrig säga något (bara skriva det på min blogg... ;) )  Det är som att jag aldrig har haft mage att säga till honom att det faktiskt heter Goddag, goddag - och inte Goddag idag!  -även om jag tycker att det vore en bättre hälsningsfras... :)
I vilket fall älskar jag honom också! :)

Kram!

2 kommentarer:

  1. Hi hi så gulligt av honom, han försöker ju iallafall och huvudsaken är ju det;-)!!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Ja, absolut! Jag skriver bara det här inlägget för att jag tyckte det var charmigt - inget annat... :)
    Kram!

    SvaraRadera