onsdag 8 december 2010

Avslutning Svenska Förskolan

Idag hade vi pysseldag och avslutning för förskolan på Svenska Skolan i O.C.
Oliver gjorde en tomte och ett julkort med en gran.  Nu börjar han komma upp i åldern där han vill vara med och pyssla - det är mycket roligare så.  Annars så har jag varit den som har fått klippa och klistra och då betyder det ju inte lika mycket.  Porter gjorde snöflingor av glasspinnar i sin klass - han var så stolt!

Under barnens sängar har de varsin lång plastlåda där jag sparar speciella saker tills de blir äldre.  Det är alltid svårt att välja vad som är värt att spara.  Pynt som jag har suttit med och gjort brukar gallras bort rätt fort.  Ibland får jag gå in och rensa lite i lådorna.  Skyler är ju bara i första klass och hennes låda är nästan full.  Hon kommer säkert uppskatta väl utvalda teckningar eller handavtryck som jag sparat  - men troligen inte att få 15 lådor med gamla hemläxor och samma pumpor och kalkoner som görs varje år till Halloween och Thanksgiving...

Hade tänkt att sätta in lite bilder här ifrån skolan idag, men nu kan jag inte hitta sladden till kameran...  Vart fasen har den tagit vägen nu då?
Nu måste jag sova - utan att ligga och tänka på den där sladdjäkeln...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar