tisdag 7 december 2010

"Du ska vara glad att jag ens låter dig sitta i den där lådan och äta!"

"Du ska vara glad att jag ens låter dig sitta i den där lådan och äta!"

Va? Vad menar jag ens med det???  Ibland säger jag saker bara för att låta respektingivande - men om barnen verkligen förstod vad jag sa så skulle det ju bara vara pinsamt...  Helst på kvällen när jag har varit en "mamma" hela dagen och egentligen är helt slut, så flyger det ur mig konstiga saker...  Många gånger säger jag blankt Nej till saker som, när jag tänker på dem, inte spelar någon roll - men när jag har sagt nej, så måste jag ju hålla mig till det...

Men om fruktsalladen smakar bättre om man sitter i en låda så måste de väl få göra det.  Jag tror kommentaren kom för att de började hasa omkring i sina lådor medan de skulle äta fruktsalladen - men allvarligt...  Jag måste lära mig att hålla ut bara en enda timme till på kvällarna...  Meditation - djupandning - vad som än behövs för att ta bort den där gnällmorse-rösten som kommer fram på kvällen...

Kram!

2 kommentarer:

  1. Ja, man får välja sina fighter. Ibland säger man verkligen idiotsaker. Jag förstår att det var lockande med lådorna;)

    SvaraRadera
  2. Jag vet precis vilken röst du pratar om. Den smyger sig på mig också tyvärr. Men du, det gör den nog för de flesta men inte alla erkänner det.
    Sköt om dig och familjen!
    Kram Lenita

    SvaraRadera