söndag 5 december 2010

Jag vill bara göra ingenting...

Har inte tränat på flera dagar, knappt skrivit på min blogg över helgen, sitter och äter Turkisk Peppar till frukost (ja mamma, jag har öppnat julklappslådan du skickade...) och tänker nog inte göra någonting nyttigt på hela dagen...  Jag bara vägrar!

Och jag som skriver den här bloggen för att hoppas kunna motivera folk...  nu är det jag som behöver motivation!  Eller egentligen vill jag nog inte bli motiverad - i morgon är det måndag igen och då har jag inget val än att göra vad som behövs...

Anledningen att jag svamlar på om detta är för att säga att det är okej att ha såna dagar ibland.  Det betyder inte att man har misslyckats - eller är det bara jag som försöker att intala mig det? ;)  Det är viktigt att inte gräma sig om man äter lite för mycket under julhelgen eller inte håller sig till sitt träningsschema.  Vad som räknas är att inse att det kan hända alla och att det bara är att fortsätta där man avslutade.  Tänk inte att du ska "vänta till på måndag" eller göra något som ett nyårslöfte - för såna mål funkar sällan och gör ofta att man vill passa på att njuta lite extra innan ens plan går i verket...

Dieter och överenergiska träningsprogram brukar inte heller funka i längden.  De kan vara en motiverande start på ett nytt liv, men för att kunna förändra ens vanor så bör valen man gör vara för livet och då är det viktigt att sätta mål som är uppnåeliga.  Hoppas att jag kanske blev lite motiverande ändå. :)

Näe, nu ska jag återgå till att inte göra någonting...  eller kanske bara promenera hunden och göra lite online julshopping... ;)

Kram!   ...mmm och äta lite mer Turkisk Peppar!!!

1 kommentar:

  1. Underbart!!!!! Jag älskar sådana dagar!!!! :)

    Kram, Jaana

    SvaraRadera