lördag 11 december 2010

Luciatåg på IKEA i Orange County

Sitter äntligen på soffan och bara latar mig!!! :)
Blev bjuden på julbord på IKEA av jättegoa Lena, så jag och barnen drog iväg vid 4-tiden.  När Skyler fick höra att de skulle ha luciatåg där och att flera av barnen från Svenska Skolan skulle vara med så ville hon också vara med.  Vi tog med hennes linne och glitter men jag sa att hon kanske inte skulle kunna vara med eftersom de andra faktiskt hade övat inför detta.  Vi lyckades få tag på de andra i luciatåget när de stod i trappuppgången - just när de var på väg ut!  Skyler fick byta om i farten och bara hänga på - jag är jätteglad att hon kunde vara med - det betydde mycket för henne.  Jag och pojkarna lyssnade på några låtar nere på IKEA och skyndade oss sedan till restaurangen för att möta upp med luciatåget där.  Jag försökte följa efter och ta lite kort på Skyler när de kom upp till restaurangen, men pojkarna var hungriga så det var lika bra att få dem att sitta ner med lite mat och vänta på att tåget skulle komma dit vi satt.  När de började närma sig vårat bord så behövde Porter så klart gå och kissa!  Jag tog med mig båda pojkarna in på toaletten och sa till Porter att kissa så fort han kunde så att vi inte skulle missa Skyler... "och jag måste bajsa också..." Aaarrrrgh... Okej, okej - tryck, tryck, tryck!  Vi hann tillbaks i tid! :)



Det var jättemysigt att vara med men lite jobbigt att vara själv med alla tre barnen - helst när man ska upp och ta mat...  Tack och lov fick jag hjälp av Lena, men det är ju ändå mig de kommer till när de vill något.  Pojkarna var i sitt esse och blev mer och mer vild ju tröttare de blev - det kändes verkligen som om jag var mamman med noll koll på mina barn ikväll - och jag tycker inte om att vara "den mamman"...  När vi väl åkte därifrån så somnade Porter i bilen och Oliver snart när vi kom hem.  Skyler lyckades vara uppe lite till och har suttit och myst på soffan en stund.

Kom i alla fall hem till ett väldoftande, rent hus - det var städerskornas dag idag!!!
Nu ska jag gå och lägga mig i nytvättade sängkläder - godnatt! :)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar