måndag 13 december 2010

Kort och intensivt och snabbt och gott - det var min morgon! :)

Kom iväg på gymmet en riktig snabbis i morse.  Jag sprang bara 2miles (3.2km) och fick sedan sån håll att jag vara tvungen att sluta...  Jag hade druckit så mycket tea på morgonen och sedan fyllt på med massor med vatten, eftersom teet har en vattendrivande effekt - tyvärr blev det nog lite för nära inpå min träning.  Jag bytte till stationscykel istället och körde intervaller i 15 minuter.  Sen hann jag bara med lite stretching och mage innan Danny vinkade på mig att det var dags att hämta barnen.  Kort men intensivt och i alla fall nånting... ;)
Vi kom alla hem vrålhungriga och hade nästan ingen mat i kylskåpet - inget bröd - inga flingor...
Jag slängde ihop några wraps som är superenkla att göra och faktiskt blev väldigt goda och därför delar jag med mig av dem... :)

Tortillas (värm dem innan de används så får de bättre smak)
Hummus
Kalkon
Salami
Smakrik ost
Ruccola
Gula cocktailtomater
Balsamvinäger
Salt och Peppar
Getost

Mmmmmuuummmssss!

3 kommentarer:

  1. Hej, du som ar duktig pa nyttig mat. Ar det jattedumt att steka turkey burgers i Pam? Tycker inte alltid att olivolja ar det basta att steka i...

    SvaraRadera
  2. Maria, jag vet inget om innehållet i Pam - jag tycker bara att det känns konstigt att det är en spray. Fett är ju inte fel - bara man äter det med måtta - och då tycker jag hellre att man ska använda någon form av "riktigt" fett. Jag har Vitamin E olja hemma (jag tror att det heter det - etiketten har ramlat av...) samt Safflower oil (tror att det är en form av solrosolja) och Grape Seed Oil - de smakar inte lika mycket som Olivolja och ska tydligen vara nyttiga alternativ.

    SvaraRadera
  3. Tack Erika, ska kolla efter Vitamin E olja. Det var en kille som salde stekpannor pa Costco som sa att Pam ar typ en molekyl ifran plast sa det kan ju inte var bra. Samtidigt sa funkar det ratt bra att steka just burgare i nar man inte vill att det ska ta upp nagon smak fran oljan. Eftersom jag gor egna turkey burgers som jag rullar sjalv sa vill jag ju att dom ska vara nyttiga aven efter att jag har stekt dom...

    SvaraRadera