fredag 31 december 2010

Det bästa Huntington Beach kan erbjuda!

Precis hemkommen från en helt underbar löparrunda!  Det blev 9.12km - hade jag vetat att jag var så nära milen hade jag sprungit lite till, för jag kände mig helt unstoppable idag! :)  Allt var helt perfekt - musiken i i-poden, solen från en klarblå himmel, lite kallt i luften - men jättebra löparväder.  Jag sprang längs våra kvarter ner till  boardwalken som går jäms med stranden.  Jag tog höger på boardwalken och sprang norrut mot Huntington Beach piren...

 Idag var en sån dag när jag verkligen uppskattade var jag bor... det var allt ifrån alla familjer som lekte på stranden även fast det inte var strandväder, volleybollspelarna som tränade i sanden - från skolkamrater till världsproffs (!), den gamla seniga farbrorn som långdistanslöper i ett par tunna repsandaler, folk som går omkring i bikinis och folk som är påbylsade i värsta dunjackan, den 8-åriga(?) flickan som åker sin nya racer scooter... i sina nya cowboy-boots, muskelkillen som är ute och går sina 4 hundar, alla andra hundar som springer och leker i vågorna vid Dog Beach, att utbyta ett leende med 20-nånting åriga killen som just lyckades jonglera 6 bollar i luften, varma solstrålar i ansiktet, glittriga vågor i stilla havet, surfare som trotsar iskallt vatten för den där perfekta vågen, killarna som videofilmar sina skateboardtricks, att springa på fina Jennie från Svenska Skolan som leker med sina pojkar på stranden :), att sedan vända österut för att springa hemåt och se bergen med snö på topparna - med alla palmer i förgrunden - helt magiskt!

Stretching med barnen! :)
... Och att till slut komma hem till de 3 finaste barnen i världen, som jag älskar över allt annat - men som jag var tvungen att vara borta ifrån i en timme för att kunna uppskatta det! :)  Och så mannen, så klart - som är ledig hela helgen och bara ska umgås med oss !!! (förrutom några timmars surfande eller cyklande eller så...):)

Livet är gott!  Gott Nytt År!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar