tisdag 14 december 2010

Ett tandläkarbesök = 10 200 kr...

Jag håller på att bli alldeles TOKIG!!!!!
Vi har våran tandläkarförsäkring genom våran hälsoförsäkring - men de är två olika företag.  När jag nu hade barnen  hos tandläkaren för en månad sedan för att rengöra tänderna och fixa ett hål för Skyler så var jag först tvungen att söka en tandläkare som tar emot patienter med våran tandläkarförsäkring... inga problem, det löste sig...  Tänderna rengjordes, jag betalade $260 för Skylers lagning - men allt annat räknade jag med att det var försäkringen som tog hand om eftersom vi ju betalar dem VARJE MÅNAD!  I slutet av förra veckan fick vi räkningar från försäkringsbolaget om vad vi är skyldiga dem - totalt drygt $600 för de tre barnen!!!  $177 för bara Oliver - en TVÅÅRING!!!  Inte nog med det... igår fick vi en till räkning på $900 för Skylers silverkrona som vi hade så mycket "issues" över!  Så ett tandläkarbesök (för 3 barn) och vi blir skyldiga $1500 (10 200 kr!!!) - och detta är MED försäkring!!!  Det var ju inte så att vi fick nån himla "deluxe-treatment" - det var ju bara en vanlig rengörning... :/

Jag har försökt att prata med de olika försäkringsbolagen, men de bara skickar mig fram och tillbaks till varandra - och jag blir alldeles känslofylld och frustrerad och kan inte förklara mig på engelska då - även efter 16 år i USA...  och det värsta man kan höra vid det läget är  "I'm sorry M'am, but I can't understand what your question is"...  AAARRRGHHHHH!!!!!

Jag blir bara så matt...

3 kommentarer:

  1. Neeeej fy fasen va surt:-(
    Vi har de nog ganska så bra i Sverige ändå...;-)
    Hoppas verkligen de löser sig för er!!
    Stor kram K

    SvaraRadera
  2. forra aret fick jag en rakning fran tandlakaren (utover vad var forsakring tacker) for $60 for Jocke som vagrat oppna munnen under besoket...

    SvaraRadera
  3. Näe Maria - vad knäppt! Eller kanske du fick betala just för att han inte ville öppna munnen... ;) Nämen, skämt åsido - tyvärr verkar det ju inte som om man kan lita på någon... :/

    SvaraRadera