måndag 20 december 2010

Att ta sig ur huset...

Första jullovsmorgonen och Skyler och Porter sov till 8:45!!!  Aaah, jag hoppas alla morgnar kan vara så här lugna och tysta i 2 veckor framöver...

Har haft en härlig helg med våra vänner, men jag småler lite när jag ser hur redo jag var att åka hemmifrån i mitt förra inlägg - och vetskapen att det tog drygt en timma till innan vi tog oss hemifrån...  Att det ibland kan vara så svårt att få 3 barn ur huset!!!

... Medan vi höll på att packa det sista i bilen hade Oliver fått tag på en sprayflaska med sollotion...  Vi fick sedan spendera en kvart med att försöka torka bort kladdig, oljig röra på väggar och golv utspritt lite här och där över huset...  Jag och barnen tog sedan hunden runt kvarteret för en sista kissrunda och eftersom det hade regnat bönade och bad jag barnen att inte kliva i regnpölarna så att vi kunde gå direkt till bilen...  För en 4-åring är ju detta som en utmaning - att kliva i så många pölar som möjligt utan att mamma ska se... och Porter lyckades självklart halka och sätta sig i en pöl och blöta ner byxorna, kalsongerna och linningen på tröjan - det blev att gå in och göra ett helt ombyte...  Skyler var helt okej, förrutom att hon i sista stund kom på att hon behövde sin favoritkudde och favoritgosedjur och favoritfilt... problemet är att hon har aldrig haft några favorit-saker och det tog lite tid att räkna ut vilka som verkligen var hennes favoriter...  Själv skyndade jag mig in i badrummet för att fräsha till mig lite - Porter kom in och behövde hjälp med gummistövlarna - och jag återgick sedan till att sminka mig då jag inser att jag hade gegga på fingrarna från Porters stövlar och nu helt plötsligt ser ut som om jag har värsta krigsmålningen i ansiktet...  Jag tvättade bort allt och gick ut till de andra i bilen...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar