fredag 31 december 2010

Vattenförsäljning i trädgården...

Idag har barnen haft ett litet Water Stand utanför vårat hus...

Här i Huntington Beach ser man Lemonade Stands lite här och var på sommaren... på SOMMAREN!  Men eftersom vi inte hade några citroner eller lime eller saft eller någonting man kan göra lemonad av så bestämde sig barnen för att sälja vatten - en kopp för 5 cents.  De hade t.o.m gjort egna namnskyltar och ställt fram små stolar som de förbigående skulle kunna sitta på och dricka sitt vatten.  :)  De stod och ropade på stackars folk som gick förbi, men det var bara våran granne som till slut betalade 25 cents för en kopp - troligtvis för att få dem att sluta skrika - eller kanske för att han hade dåligt samvete att hans parkering av husbilen förstörde alla våra chanser för bra business...

Nej, tyvärr blev det inget större sug efter vårat vatten, men jag är stolt över mina företagsamma barn! :)

Tänkte att vi skulle ha förflyttat oss till torget i Östersund istället - för där hade vi nog fått en bra penning för vårat filtrerade vatten från alla mina stackars vänner som har behövt koka bort parasiter ur dricksvattnet den senaste månaden...  Nej, ush och fy - man kan inte underskatta rent vatten... kramar till er alla!


:)

2 kommentarer:

  1. Hur gulligt ar inte det - water stand? Kanske var vovven som skramde bort kunderna? Jag ar lite radd for stora hundar ;)

    SvaraRadera
  2. Ha ha, nej jag önskar att jag kunde skylla på hunden, men våran gata har väldigt lite genomgångstrafik (kan det heta så?) till att börja med - och sedan var det kallt - och tidig morgon... :D

    SvaraRadera