torsdag 11 november 2010

11/11 11:11 Meditation

Okej barn, det är 11:11 den 11/11 och vi ska sätta oss och meditera i 11 minuter för fred på jorden...
"Vad betyder det?"
Ja, att inte folk och länder krigar och fightas med varandra...
"Vaddå, som att Porter och jag fightas med varann?"
Ja, men större - det finns land som krigar med varandra i världen och vi ska sitta och tänka på att de inte ska göra det längre...
"Men varför krigar dom?"
Ja, vissa krigar för att de vill ha mera land och andra krigar på grund av religiösa skäl...
"Vaddå religiösa skäl?"
Att vissa tror på Gud och andra tror på andra saker och... äh, sätt er ner nu och meditera!
"Varför ska man blunda?"
Så att du bara kan koncentrera dig på dig själv och din andning...  Oliver sitt still...  Porter, rör inte Oliver, du kan inte tvinga honom att sitta still... tyst nu... vänta får mamma ta ett kort...  ni kan väl i alla fall blunda på kortet...  Näe, Porter sluta röra Skyler - hon försöker ju...  Oliveeeer, inte ligga på Porter
"Porter, jag fightas dig! Aaarrrghhh"
Nämen sluta nu!!! Äh, nu får det räcka... (det har gått ca 3 minuter)

 Skyler - "Jag tyckte det där var skönt..."


3 kommentarer:

  1. Ja just de, det är ju den 11/11 idag!!!
    Vilka söta barn du har!!
    Ha en bra kväll!!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Vad roligt att du skrev ett sånt fint inlägg i min blogg! Jag har läst igenom bra många inlägg nu och är faktiskt fast i din blogg. I love it! Här sitter jag och gänller som flyttat 1,8 mil och du är på andra sidan världen. Jösses!

    Jag är kinkig på att lägga till favoritbloggar men din hamnar genast på min lista!
    Tack ännu en gång för din kommentar. Massa kramar/Lina
    www.gammalfjortis.se

    Ps! Jag kan inte kommentera ordentligt hos dig. Det finns en inställning där det räcker med att skriva namn och url men den har inte du som val?!

    SvaraRadera
  3. Tack till er båda för gulliga kommentarer!
    Jag är helt ny till det här med blogging och ska checka det där med url. Hade ingen aning om att man ska lägga till det... :)

    SvaraRadera