fredag 26 november 2010

Jag är så TACKSAM! :)

Har haft en fantastisk dag!
Vet inte vem killen är, men vyn är fantastisk!
När kalkonen var fylld och stod i ugnen stack jag och Danny iväg och cyklade mountainbike nere i Laguna Beach.  Låter kanske som en lugn liten åktur vid stranden - men det var det absolut inte!  Det var den svåraste bana jag har cyklat på någon gång.  På vissa partier var det så brant när vi cyklade uppför att framhjulet lyfte hela tiden - och då satt jag ändå längst ut på sadeln och lutade mig framåt så långt jag kunde för att få mer vikt framåt...  Det var lite läskigt - och självklart hann jag aldrig få ur skorna som var fastklickade i pedalerna, så de gånger jag ramlade var det med cykel och allt... Och en gång höll jag nästan på att köra över en skallerorm som låg mitt i stigen!  Det var ändå superkul - det var så länge sedan vi körde mountainbike att jag hade glömt bort hur kul det verkligen är!  ...Fast samtidigt blir jag lite arg på min man som är i sån fruktansvärt bra form!  Vilken sport han än tar sig för så är han så himla bra - och så ska tävlingslystna mig alltid försöka hänga på...  Vi cyklade i ca 2 timmar och när vi var längst upp på toppen hade vi en otrolig vy över norra Laguna Beach med dess kullar och dalar som leder ner till Stilla havet.

På vägen hem stannade vi till på Starbucks och köpte en varsin pepparkakslatte - en specialare som de har varje jul och som jag bara brukar dricka en av per år - den smakar jättegott, men efter en kopp så blir det på gränsen till för mycket med de där smakerna i kaffet...

Jag blev nästan gråtfärdig när vi körde längst Pacific Coast Highway - det var en sån himla vacker dag!  Solen sken, vi hade stranden till vänster om oss, palmer överallt och när vi tittade österut kunde vi se San Bernardino bergen med snö på topparna!!!  Vi bor faktiskt så pass nära "fjällen" att vi kan åka skidor på förmiddagen och spendera eftermiddagen på stranden.  Men än har det inte kommit riktigt så mycket snö.

Eftermiddagen har vi spenderat tillsammans med våra kära vänner.  Maten blev supergod och det var den saftigaste kalkon jag har lyckats göra.  Jag tillagade den i en stekpåse och jag tror att det hjälpte mycket.  Jag fyllde den med lök, äpplen, vitlök, kycklingbuljong och färska örter.... och så smör förståss! :)
Efter middagen blev det pumpapaj och äppelpaj och dansunderhållning av barnen.

I thanksgiving-dagens anda vill jag bara säga att jag är sååååå tacksam för min familj, mina vänner och mitt liv! :)

Kram!

Barnen hjälper att fylla kalkonen
Barnbordet
Vuxenbordet :)
Skål!
Barnen i pyjamas och tittar på film...
...lessnar på film och har dansuppvisning istället!
Porter somnade på golvet med katten :)

3 kommentarer:

  1. Ja visst finns det massor att vara tacksam för:)
    Ha en underbar helg tillsammans med dina kära!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Ja, jag som inte har familj kan verkligen önska att alla hade förmågan att som du stanna upp och verkligen känna glädjen och tacksamheten över just sin familj. Det är lätt att ta för givet och när man inte har någon så känns det ibland som ett slöseri när människor inte ser vad de har. Härligt att du uppskattar det som finns här och nu.
    ha en underbar helg.

    SvaraRadera
  3. Alskar din blogg Erika! Det ar jattekul att se hur ni lever ert "vardagsliv". Happy Thanksgiving och kram!

    SvaraRadera