måndag 1 november 2010

Kliver ur mina trosor, jeans och sockar - allt i ett-

Tycker inte att jag får någonting gjort idag...  allt liksom bara sitter fast.  Sitter nu med en liten plutt som har somnat i mitt knä, så jag KAN JU INTE röra mig. ;)  Har köksstädning på schemat.  Ja, det är faktiskt sant - jag har ett schema på kylskåpet med vad jag ska göra på dagarna.  Kan låta lite tråkigt - men det underlättar otroligt för mig bara att ha en speciell dag för städning av olika rum.  Istället för att ha en panikstädning av hela huset på fredagarna, som jag brukade göra, vet jag nu att de olika rummen blir riktigt rena i alla fall en dag i veckan utan att det känns så stort.  Och sen har jag ju mina städerskor som kommer varannan vecka förståss - en av de små vardagslyxen som man kan unna sig här.  Fast vad jag förstår så börjar det bli allt vanligare i Sverige också, eller?

Tro nu inte att jag är någon pedant.  Jag är en sån som brukar kliva ur mina trosor, jeans och sockar - allt i ett - och så ligger de där som en liten korv på golvet tills jag blir less på att se dem och så slänger jag allt i tvätten istället för att måste vika ihop och hänga upp...  Sedan gnäller jag på mina barn och är stenhård på att de ska plocka upp efter sig och inte slänga saker på golvet.  Jag hoppas väl att de ska lära sig, så att det kommer sig naturligt för dem i framtiden och att de inte blir som mig och måste ha en massa scheman för att hålla huset i skick... :)  "Do as I say - not as I do"

Näe, nu får jag nog lägga ifrån mig plutten och se till att något bli gjort.  Så här ser mitt veckoschema ut förresten om det är någon som är nyfiken:

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar