torsdag 11 november 2010

Klarvaken!

Oj oj oj, har legat och sovit på soffan i en timme med alla tre barnen...

Danny har ett möte med jobbet på en restaurang downtown ikväll, så han passade på att komma hem lite tidigare så att han kunde följa med på barnens gymnastik innan mötet.  Han säger att han ska försöka komma hem tidigare lite då och då, så att han kan vara lite mer delaktig i barnens liv under veckorna.  Det skulle vara toppen - jag vet att det har varit en stor omställning för alla med hans nya jobb som han började på nu i höstas.

Barnens gymnastiklokal är helt otrolig!  Det heter SCATS ( www.scatsgymnastics.com ).  De är fantastiska och har haft otrolig framgång både i USA och internationellt.  Bl.a. 13 olympier under åren!  Så när jag sitter där och tittar på mina små barn i barngrupperna, så kan jag samtidigt titta på gymnaster av världsklass.

Efter gymnastiken så släppte vi av Danny på restaurangen och bestämde oss för att själva åka och köpa mat.  Vi brukar unna oss hämtmat från Rubio's, en California/Mexicansk restaurang på väg hem från gymnastiken ibland om barnen har uppfört sig... eller egentligen är det mest om jag inte orkar laga mat, men det vet ju inte dom! :)  De har jättefräsch mat.  Jag tog min gamla vanliga burrito med grillad fisk, guacamole, salladskål och pico de gallo (tomat och lök salsa).

När vi hade ätit färdigt här hemma så gjorde jag i ordning Oliver för natten och gav honom näsdroppar och lite medicin för hans onda öra.  Sedan turades Skyler, Porter och jag om att sjunga för honom så att han skulle somna - de var så himla gulliga där de satt och hittade på vaggvisor för Ollie.  Till slut somnade Oliver och snart därefter Porter.  Sen måste jag ha somnat, för när jag vaknade en timma senare så hade min älskade Skyler hämtat filtar och lagt över oss alla - min lilla mamma!

Jag brukar försöka lägga mig runt 21.00 så att jag får 8 timmars sömn innan jag kliver upp vid 5 för att plugga...  men nu ligger jag här... klarvaken...

Kram!

1 kommentar:

  1. Ja, sa blir det ibland! Mitt rad till dig, plugga pa kvallen istallet sa blir du genast somning och kan somna ;)

    SvaraRadera