tisdag 9 november 2010

Toast med tonfiskröra

Dagens lunchmacka blev en klassiker som jag inte tror jag har ätit på flera år.  Toast med tonfiskröra.  Jag är inte så förtjust i majonäs, men hittade en KRAFT Mayo with Olive Oil på Target idag, så det skadar ju inte att prova tänkte jag - fast jag blandade ut den med lika delar yoghurt.

Rostat Fullkornsbröd
1 liten burk tonfisk (142g)
2 msk yoghurt naturell
2 msk majonäs
1 tsk grovsenap
En skvätt citron
En nypa salt och vitpeppar
Tomatskivor på toppen

Här i USA blandar man ofta i celery i tonfiskröra.  Jag hade ingen sån, men tänkte att salladsärtor/sockerärtor  kanske går. Sen fegade jag till mig, för röran var så god som den var.  Så jag åt dem på sidan om istället.  Det var en god blandning i alla fall, så det går säkert... :)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar