tisdag 9 november 2010

Blås mig varm!

Näe, nu ger jag upp och sätter på värmen!!!

Det var 63F (17C) i huset i morse och det har bara gått upp en halv grad på 3 timmar.  Om någon timma kan jag säkert öppna fönstren för att få in lite värme, men jag kan ju inte sitta här och frysa!

Läste någonstans att det är bra för kroppen att inte ha en och samma temperatur inne hela tiden - att låta den få jobba lite för att hålla värmen - och så bränner man lite extra kalorier på det sättet också!  Intressant faktum, men det är inte alls därför vi inte har på värmen i huset.   Våra barn får lätt hosta när de blir förkylda.  Så deras doktor sa att luften blir så torr i huset om vi har värmen på och det irriterar slemhinnorna lite extra.

Normalt behöver vi ju inte ens tänka på såna saker, då det är varmt ute större delen av året, men just nu passar jag på att mysa av varmluften som kommer in genom ventilationen i väggarna.

Aaahhhh... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar