måndag 15 november 2010

Bä bä lilla lamm, har du någon lunch?

"Bä bä lilla lamm, har du någon lunch?"... VA?  Ånej!  Min dotter kan inte en av de mest folkkära barnvisor som finns i Sverige.  ALLA barn kan ju den.  Hennes två åriga bror kan den...  Skyler har nu gått vidare till Hannah Montana och Camp Rock, men jag trodde aldrig att vi måste ha en "refreshment course" i vaggvisor.  Jag trodde Bä bä vita lamm var som att lära sig att cykla... lär man sig den så sitter den där.  Jag kommer inte ihåg att jag har tragglat och övat den sången... den har bara funnits där - hela livet!  Tänk om hon hade kommit till Sverige som vuxen och sjungit så?  Bä bä LILLA lamm, har du någon LUNCH!!!   Det är gulligt när de är barn, men det är inte så gulligt när man är vuxen... Ojojoj, nu blir det hårdkörning på vaggvisor på kvällarna framöver...
Dax att sticka iväg med barnen,
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar