måndag 8 november 2010

Träningsdagbok

Nyss hemkommen från gymmet och inser hur motiverande det är att skriva om sin träning.  Jag rekommenderar starkt för alla att föra en träningsdagbok.  Jag sprang på löparbandet idag och hade planerat att springa 5km, men tänkte då på att det var ju samma distans som jag sprang sist jag skrev ett inlägg...  så då blev det 2 miles till och runt 8 km i slutändan! :)  Jag undrar just när jag kan ta mig till milen...  Körde lite armar med vikter idag.  Biceps curls med 15 lbs i varje hand - inte så tungt, jag föredrar högre repetitioner.  Jag varierar mellan 10 långsamma och 10 lite snabbare repetitioner.  Sedan ropade de på mig från barnpassningen, så stretching och lite mage fick jag köra hemma...

Mitt tips för dagen är alltså en träningsdagbok - jag tror t.o.m att det finns såna på internet där man kan föra in all sin data.  Men det funkar bra att bara föra in det i sin veckokalender.  Det är verkligen ett jättebra redskap att ta till för att motivera sig själv och se vad man har åstadkommit. :)

Kram!

1 kommentar:

  1. Jättekul att läsa din blogg! Och det här tipset med träningsdagbok tänker jag börja med! Tack! Ha det så bra! /Marina

    SvaraRadera