onsdag 17 november 2010

Ultimata Hemma-mamma-gympan!

Danny igår...
Ikväll blev det den ultimata hemma-mamma-gympan!
Har inte tagit mig iväg på gymet på ett par dagar och blev lite sporrad av Danny som körde sin styrketräning igår kväll efter jobbet, framför tv:n.  Så jag och barnen körde lite träning här hemma med hopprep och rockringar - och så en liten talangtävling mitt i alltihop!

Jag tycker faktiskt om att träna så här - barnen blir delaktiga och vi har kul ihop - och så kan det faktiskt vara riktigt bra träning.

Hopprep är en jättebra träningsform - se bara på alla boxare.  Jag brukar växla med att hoppa jämnfota, höga knälyft, kicka hälarna upp i baken och föra vikten från en fot till en annan.  Och för att impa på barnen kör jag lite med armarna i kors ibland! :D

Rockring är det Skyler som är bäst på, men jag börjar komma igång med den också.  Se bara till att köpa en större storlek för vuxna - annars är det jättesvårt.  Det är bra träning för hela bålen.

Efter rockringarna tog vi ett avbrott för en talangtävling - väldigt imponerande!  Jag fick t.o.m. visa barnen ett och annat...  Vilket påminner mig om när jag försökte hjälpa Skyler med en gymnastikövning för ungefär ett år sedan (jag har ju faktiskt varit tävlingsgymnast en gång i tiden) och min kära dotter svarar så här "maybe that's how they do gymnastics in Sweden, but that's not how we do it in America..." : /

Sedan blev det pushups - med och utan tvååring på ryggen...  och lite situps.

Nu har vi läst godnattsagor och sjungit vaggvisor och nu måste jag skynda mig att somna så jag får mina (nästan) 8 timmar.

Bålträning med rockring!
Skyler och Oliver i Talangtävlingen
Porter höjer nivån på talangtävlingen...
...och Oliver hakar på...
Skyler är inte den som avböjer en utmaning...
Skyler fick en bild på när jag och pojkarna kör pushups...





Kram och Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar