onsdag 17 november 2010

Skolfoton

Skyler och Porter har fått sina skolfoton och de är så söta!
Jag tyckte det kändes lite väl amerikanskt när vi fick ett informationsblad skickat till oss innan fotograferingen där de visar de olika paketpriser de har och att för en extra kostnad kan de retuschera bort blämmor och finnar och sånt som man inte vill ha med...  I och för sig förstår jag om man kanske inte vill ha en bild med en stor finne i pannan, men jag tycker att man gör en större grej av det än vad det behöver vara av att erbjuda att ta bort den på bilden...  Och tycker man inte om bilden som togs så har de en omtagning av foton denna vecka, man tar bara med sina original och så får man en andra chans! :)  Ja ja, å andra sidan tycker jag att det är bra att det finns lite möjligheter - på min tid hade man ju inga val alls - de tog ett kort och sen snabbt dit med nästa elev...

Jag minns när jag gick i 8:an tror jag.  Kajal och ögonskuggan var på och håret låg perfekt, med en mittbena bak och framflippat över axlarna.  Det var ju jätteviktigt att det blev bra eftersom man fick typ 50 bilder som skulle bytas med klasskompisar och vänner.  När korten till slut kom såg allting perfekt ut förrutom mitt ena öga som var halvstängt!!!  Ha ha, det var det värsta som kunde hända just då - snyggt leende med hängöga!!!  Och så alla dessa bilder i olika storlekar som vi hade förbeställt!

Jag är så glad över dagens digitalkameror!

Kram!

1 kommentar:

  1. Ha ha, jag har en liknade bild pa mig fran 6:an med bada ogonen halvstangda. Det ser for hemskt ut!

    SvaraRadera