söndag 28 november 2010

Allt ÄR verkligen större i USA!!!

Har haft en jättemysig dag med våra kära vänner.  Vi var ner till downtown för att handla lite julklappar - Dannys brorsöner brukar önska sig kläder med surfing- eller skateboardmärken och här finns det massor av såna affärer...

XL #1:  På vägen tillbaks gick vi förbi en Ford Expedition-limo som hade blivit stoppad av polisen - det får mig alltid att tänka på mammas vänner som var här och som var helt fashinerade över dessa stora limos.  Någon gång när de kommer och hälsar på igen så skulle jag gärna vilja hämta upp dem i en sådan limo - det skulle vara helt fantastiskt att få se deras ansikten när de kliver ur flygplatsen och vi står där och väntar på dem... ha ha, jag kan bara tänka mig... någon dag... :)

XL #2:  Sedan gick vi förbi ett skyltfönster där jag såg denna skyltdocka!!!  Jag trodde inte det var möjligt.  Nog för att det är mycket "boob jobs" här - men när skyltdockorna måste börja anpassa sig tycker jag det är lite skrämmande!!!  Jag och min väninna försökte räkna ut om dockan var tillverkad så, eller om det var "lösbröst" - vilket egentligen är lika illa eftersom resultatet är detsamma...  Så min kompis var tvungen att gå in och känna efter... den var tillverkad så.  Ett par killar tyckte att det var orättvist att vi kunde ta kort och tafsa på dockan som om inget hade hänt, men om de hade gjort det... ja, ni kan ju tänka er...

XL #3:  När vi var ett par kvarter från vårat hus ramlade Porter på sin skateboard och skrapade näsan och fick en stor fet fläskläpp!  Det här var en Extra Large som jag verkligen inte uppskattade ikväll...  Käre lille plutten blev alldeles slut och somnade ifrån middag och allting - jag hoppas bara han sover resten av natten.

Kram!

1 kommentar: