måndag 1 november 2010

Halloween 2010

Skylers bild av hur hon ville bli sminkad
 Här kommer lite bilder från vårat Halloweenfirande igår.  Oliver ville inte vara ett lejon som planerat.  Jag fick åka iväg och införskaffa en Batmandräkt då han ville vara en "superhero" som storebror...  Porter var Stålmannen.  Först började jag att sminka en mask över ögonen på honom, men kom sedan på att det var ju Fantomen som hade sån...  Danny visste inte vem Fantomen var!  Var det en svensk superhjälte?  Finns det ens svenska superhjältar???  Europeisk kanske - ja ja, det var ingen som Danny växte upp med...  När inte Porter fick en mask så ville han ha svart hår som Clark Kent (!)  Allt vi hade var kladdigt teatersmink som jag fick gegga i hans hår.  Hans vita hår lyste igenom och det såg mer ut som ett misslyckat toningsjobb på en medelålders man än en charmerande hjälte - Porter var nöjd i alla fall.  Skyler bytte i sista minuten från att vara en ballerina till en leopard, när hon hittade en av mina leopardtoppar i garderoben.  Det var väldigt viktigt hur hon skulle sminkas, så hon ritade en bild för mig som jag kunde följa...  Danny som normalt inte brukar klä ut sig - eller komma på originella utklädnader som "my brother, Bill" eller "redneck" - var fullt utstyrslad som kaninen i Alice i Underlandet.  Detta för att han var tvungen att klä ut sig på jobbet i fredags och de hade just det temat...  Det var lite kul att se hur andra män tittade på honom på bensinstationen när han kommer in med en rosamålad nos och morrhår - toffelhjälte räcker nog inte att beskriva vad de tänkte...  Själv blev jag häxa det här året - och sedan bar det iväg till vår "Trick or Treat"!
*Spoooooooky*

Ollies söndergnuggade face innan vi ens kommit fram

Porter och hans Clark Kent? hår

My manly Man!

Min lilla Leopard - Skyler







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar