torsdag 18 november 2010

Oförmåga att planera...

Dricker mitt morgonte och försöker ladda för en häktig dag...
Har min väninnas dotter på morgonen och måste ta med henne och mina pojkar för att köpa presenter till två födelsedagskalas och en baby-shower i helgen.  Ska sedan passa tre barn till på eftermiddagen (plus mina 3) och försöka städa upp huset lite för mina svärföräldrar som kommer i morgon...

Om jag hade varit smart och planerat lite, hade ju presenterna redan varit införskaffade - men sån är inte jag och det står jag för! : /  Aaargh, ja ja - någon gång kommer jag säkert lyckas köpa julklappar i september eller ha födelsedagskort redan inlagda i almanackan så jag kan komma ihåg att skicka iväg dem i tid och allt sånt där som välplanerade människor gör.  Min svägerska skickade mig ett mail för två veckor sedan för at höra vad vi gör till jul - för hon måste planera...  Det var ju typ två månader kvar!!!  För mig är det helt ofattbart att planera så.  I min värld kan det hända så mycket oplanerat på två månader - men kanske det är det som är problemet.  Det kanske inte hade varit så oplanerat om jag hade planerat bättre...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar