lördag 20 november 2010

så måste jag sova i pyjamas igen...

...Jaha, så måste man sova i pyjamas igen...
Mina svärföräldrar är här och vi har gett upp vårat sovrum, så att de kan sova i en riktig säng.  Själv har jag legat på en uppblåsbar madrass i pojkarnas rum.  Okej ide', fast alla barnen tyckte det var så spännande så de ville också sova där - så där har jag legat med tre supervarma barn ihoprullade runt mig.  Danny lyckades dra sig bort från ett litet huvud på hans arm och flytta in i Skylers rum - den lyckosten!

Fram till september i år var ett av våra sovrum ett gästrum - det är ju nästan nödvändigt eftersom vi bor så långt borta från familjen och när de kommer och hälsar på så kommer de på veckor i taget.  Men nu när barnen börjar bli större kände vi att vi kan ju inte leva resten av året för de få veckor när vi har främmande. Så vi gjorde oss av med en stor säng och delade upp rummen lite bättre.  I natt ångrar jag allt detta!!!  Jag hade inte alls tänkt att vara uppe kl. 05:30 på en lördagmorgon...

Och så måste jag sova i pyjamas!  Man blir ju alldeles ihopsnurrad - finns det pyjamaser som är som en kroppsstrumpa?  Alla i Dannys familj vet att vi sover nakna och när vi brukar sova hos Dannys föräldrar så blir de alldeles till sig.  Allvarligt???  Jag får alltid pyjamaser i julklapp av hans föräldrar - varje år...  och ändå fattar jag inte vinken... ;)

1 kommentar:

  1. Haha, så roligt med sovkostymkulturen =)
    Gud så varmt det ska vara dels på uppblåsbar madrass, dels med närheten av sina barn OCH en PJ

    Dock härligt med svärföräldrarna på plats för kidsen. Jag har själv precis kommit hem från Filippas underbara farfar och farmor där jag ofta härbärgar trots att jag sedan länge separerat från deras son. Det är en gåva att ha den kontakten.
    Take care

    Kram Ewa

    SvaraRadera