onsdag 24 november 2010

Det är lättare med tre små barn än en vuxen man...

Oj oj oj, tycker inte att jag får någonting gjort idag...  Vad konstigt det är att ju fler personer jag har här hemma - dvs. mer hjälp med barnen, tvätten eller andra saker som behöver göras - ju svårare har jag att göra saker...  Att gå och handla med Danny är  näst intill omöjligt!  Jag blir så himla stressad över hans otålighet att vi alltid glömmer en massa saker.  Det är fashinerande att jag tycker det är lättare att gå och handla med tre små barn än med en vuxen man!

När jag är ensam hemma med barnen under veckorna har jag sådan rutin och barnen lyssnar mycket bättre än om vi är två...

När jag flyger hem till Sverige själv med tre barn tycker många att jag är helt tokig.  Och visst är det långt att åka, men barnen tar ett annat ansvar när de vet att de måste....

Nu är det min tur att ta ansvar och ge barnen lite mat innan jag och svärmor ska sticka iväg och handla upp mat inför Thanksgivingmiddagen på torsdag...

Kalkon, majs, potatismos, brunsås, cranberry gele', pumpapaj.... Here we come!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar