måndag 15 november 2010

Jag gav biltvättkillen $5.00 i dricks och åkte hem och gnuggade bort fläckarna...

Insåg i morse hur lätt man kan påverka hur man mår, bara med tanken.  Var hos doktorn på cellprovtagning och gjorde det vanliga vikten, blodtryck och temperaturen - när systern säger till mig att jag har förhöjd temperatur idag.  Jaså tänkte jag, hmmm jamen kanske jag känner mig lite mosig ändå...  när det är dags att gå känner jag mig nästan febrig och tycker nog att idag får bli en vilodag - tills jag ser vad förhöjd temperatur innebär... 37.4!!!  Ha ha, tror nästan att min kopp te i morse kan ha orsakat den förhöjningen!  Näe, jag får fortsätta med lite mer positivt tänkande om det ska bli något av den här dagen!

Annars gick allt okej hos doktorn - och jag är så tacksam att nyfikna Oliver föredrar att prata svenska med mig där han sitter och frågar alla möjliga intima frågor som en tvååring kan tänka på, medan jag försöker svara honom med en ton som om vi bara pratade om vädret...  Doktorn hade ingen aning... :)



Stannade sedan ÄNTLIGEN och tvättade bilen.  Jag har lovat Danny i ett par veckor nu att jag ska få den tvättad, men även om det inte tar speciellt lång tid så känns det aldrig som om jag vill ta den tiden... Och så ska man i och ur med barn och bilstolar...  Här i Kalifornien är det väldigt vanligt med handtvätt- stationer.  Dvs. att man kör in på en sån station, lämnar över bilnyklarna, beställer vad man vill ha för service och så tar de magiska mexikanarna vid...  Bilen blir dammsugen, åker igenom en tvättomat och blir sedan sprayad och buffad och torkad in och utvändigt av killarna (och enstaka tjej) som jobbar där, medan vi förare sitter och latar oss i solen och sedan går ett varv runt bilen med ett kritiskt öga för att se till att allt blivit rätt gjort...  Eller kanske inte alla... för även fast jag nu har bott i USA i 16 år så är jag ändå sådär lite mesigt svensk och vill inte att någon ska ta illa vid sig...  Jag såg faktiskt några prickar på sätena - men tyckte att bilen såg ju betydligt bättre ut än när vi kom - så jag gav biltvättkillen $5.00 i dricks och åkte hem och gnuggade bort fläckarna...
"Hand-biltvätt"
Trött Ollie som kan somna vartsomhelst

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar