måndag 22 november 2010

Partyhelgen (för en småbarnsförälder) är över!!!

Nu kan jag äntligen dra ett sträck över den här partyhelgen...  Eller party och party - två 4-årskalas och en baby-shower - men det är väl ungefär så hårt som det blir nuförtiden... ;)

Idag var Porter iväg på sitt första kalas som bara han har blivit bjuden till - utan att vara syrrans påhäng...  Han såg så fram emot det.  Det var en flicka i hans klass som hade en fest på ett ställe som heter My Gym, där de fick göra gymnastik, klättra i "monkey bars" och hänga i ziplines - han hade tydligen superkul, det var Danny som fick ta honom dit medan Oliver och Skyler var hemma med Farmor och Farfar.  Flickans familj består av en syster och två mammor.  Jag tycker det är toppen att barnen får se att det finns olika slags familjer, men när Danny förklarade för Skyler vid middagsbordet att det finns familjer med två mammor eller två pappor eller  enföräldersfamiljer etc. så var det en äldre generation vid bordet som inte var riktigt lika villiga att diskutera...  Det handlar ju så mycket om vad man är omgiven av och där de kommer ifrån är det den typiska vita amerikanska medelklassen...  Ååååh, vad jag vill att mina barn ska få resa och uppleva mycket!!!

Själv har jag alltså varit på en jättemysig baby-shower.  Vi hade tea party med scones och alla möjliga snittar och plockmat.  Vi gjorde lekar såsom "gissa kändisbebisen" och en sånglek där man skulle skriva ner sångens namn och artist plus lite andra bonusfrågor - allt jag kan säga är att jag kommer aldrig kunna ta mig till Jeopardy eller andra frågesportsprogram...  Jag blir så himla ställd och kan inte få ur mig någonting - men när jag hör svaret är det många gånger så självklart!!!  Malin hade med sig Power Balance armband till alla - så gulligt!  Det är ett företag som hennes man och svåger startade och som verkligen är en intressant produkt som kan ge dig energi, göra dig mer flexibel, förbättra din balans och konsentration m.m.  Jag hade redan ett från förrut, men fick nu ett rosa att matcha mitt andra med! :)  Vi fick sedan tårta och hembakta kanelbullar och chokladdoppade jordgubbar...  Och sedan satt vi och Oooade och ÅÅååååade över supersöta flickkläder och andra presenter till bebisen som ska komma.  Det kommer att bli en väldigt trendig liten tjej! :)

Det var verkligen mysigt att komma iväg och ha lite vuxentid och bara kunna umgås och prata oavbrutet.
Tack så mycket till Kristina och Maria för att ni anordnade partyt och ett stort grattis och lycka till igen till Jessica!
Power Balance demonstration... :) - med högklackat!
Notera blöjtårtan i mitten - jag tyckte det var en sån söt ide'.


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar