lördag 27 november 2010

Hurra - rent hus! :)

Städerskorna har varit här!!!
Det är så härligt att komma hem till ett rent hus - jag känner mig precis som kvinnan i Merry Maids reklamen:


Skyler och Hanna från förra året. :)
Var "tvungen" att sticka iväg till Target (typ Åhle'ns) såhär på black friday för att köpa upp russin, kex, pennor m.m. för ikväll ska jag göra drygt 200 påsar till en fiskdamm på söndag.  Det är SWEA i Orange County som annordnar sin årliga julmarknad och Svenska Skolan ska vara där och representera.  Det brukar vara en jättemysig marknad fylld med svenskar och svenskättlingar med familjer som är där för att upprätthålla våra traditioner och njuta av glögg, julbord och luciafirande.  Förra året var Maria Montazamis dotter Hanna, Lucia och Skyler var med som tärna i luciatåget.  I år vet jag inte vem som har fått äran att vara Lucia (det är medlemmarna i SWEA som röstar fram det tror jag), men Skyler kunde tyvärr inte vara med då hennes BÄSTIS fyller 6 år och ska ha ett prinsessparty med ansiktsmålning och allt...

I mitten av december har ändå skolan våran julfest med luciatåg, så barnen kommer ju få vara med om det i alla fall.

Nu måste jag fullfölja mina uppgifter som vice ordförande i Svenska Skolan och packa fiskdammpåsar... :)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar