fredag 5 november 2010

Uppenbarligen tjejskor

Hade ett litet dilemma i morse när Porter kom ut ur rummet, redo för skolan... i Skylers skor!  Vad gör jag? (efter jag tagit kort på honom? :) )  De är ju inte glittriga eller shockrosa men de är ju uppenbarligen tjejskor... och Porter tycker att de är fina...  Ska jag ta det coolt och låta honom ha dem, med risk för att någon skrattar åt honom och han blir sårad eller ska jag ta en diskussion med honom om vad som är pojk- och flicksaker?  Jag vill ju inte att det ska bli en stor grej och försöker att undvika att kategorisera något som pojkigt eller flickigt.  Jag bestämmer mig i alla fall för att prata med honom då jag vet att barnen på skolan kan vara tuffa och att det skulle göra honom ledsen...

Då kommer Skyler ut till oss och säger "De där skorna kan du ju inte ha på dig.  De är ju flickskor och de skulle skratta åt dig."  Varpå Porter säger "Oh" och går och byter skor!!!

Det var då jag insåg att dilemmat var mer med mig själv än med något annat - jag funderar och oroar mig helt enkelt för mycket!

*Kram*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar