torsdag 11 november 2010

Fru, mamma, intellektuell, atletisk, rolig, känslofull, sexig kvinna!

Känner mig som en riktig Hemmafru idag!

Jag vet - newsflash - du är ju en!!!
Men för det mesta tänker jag nog på mig själv som en hemmamamma.  Skillnaden?  En hemmafru har mer kontroll i mina ögon.  Som idag - kokade kaffe åt Danny och hällde upp det i hans travel cup - lämnade locket av ett tag, så att det inte är för hett när han dricker det i bilen... gjorde en smörgås till honom som han kunde äta på väg till jobbet och började redan tärna potatis för fisksoppan jag ska laga till middag!!!! Kändes väldigt "fruigt" tycker jag.

Anledningen är nog att barnen är lediga från skolan idag och imorgon, så jag kände att jag hade lite tid att bry mig om min man istället...  Normalt springer jag ju omkring och jagar ungar som varken vill klä på sig, borsta tänder eller hår, gör frukostar till ohungriga, kräsna barn, packar skolluncher och försöker röja undan lite innan vi sticker iväg...  Ja, såna saker som en hemmamamma gör...

Det är inte lätt med alla dessa roller som man sätter sig själv - eller blir satt i.  Vad vi alla strävar efter är väl att vara en individ och det viktigaste är nog att man kan se sig själv som den personen man vill bli behandlad som.  För att citera Dr. Phil igen; "you teach people how to treat you" - vilket jag tror fullt och fast på.

Jag älskar verkligen att vara både fru och mamma, men idag tror jag att jag ska fortsätta dagen att också vara en intellektuell, atletisk, rolig, känslofull, sexig kvinna!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar