lördag 20 november 2010

Barnens Thanksgiving parties

Spenderade förmiddagen på Skyler och Porters skola där förstaklassarna hade på sig indian-huvudbonader som de gjort själva.  Skylers indiannamn som hon hade kommit på var "spotted dear" (fläckigt rådjur), vilket jag tyckte lät väldigt indianlikt.  Jag växte ju faktiskt upp med att titta på Familjen Macahan och tycker mig kunna såna saker... ;)


Barnen sjöng ett par sånger och fick sedan delta i en thanksgiving feast, med picnick i gräset.  Det serverades kalkon, frukt, popcorn? (en variation av majsen som normalt serveras skulle jag tro...) och till efterrätt pumpapaj med vispad grädde.

Jag och Oliver njöt av ettornas fest och gick sedan vidare till förskolan där Porter hade Thanksgiving-pyssel.  De fick göra en kalkon av ett äpple, med marshmallow till huvud och andra godsaker som stjärtfjädrar...  Oliver fick också ett äpple att dekorera - men medan jag hjälpte Porter och hans klasskamrater så hade Olivers äpple fått en massa bitmärken i sig och alla godisar var försvunna... hmmm...



Hämtade sedan Dannys föräldrar på flyget och har bara tagit det lugnt nu på eftermiddagen.  Funderar på om jag ska försöka ta mig iväg på gymmet en snabbis så att jag kan få lite energi i kroppen...  Känns helt underbart att kunna ha den möjligheten utan att behöva dra med alla tre barnen.  Jag måste passa på att utnyttja det de här 10 dagarna de är här.

Kram!


2 kommentarer: